Leśnie Grody PBF
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  CalendarCalendar  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

Share | 
 

 Mechanika

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Herrenlos
Admin


Liczba postów : 4
Dołączył się : 06/01/2017

Karta Postaci
Poziom: 1
Energia:
100/100  (100/100)
Umiejętności:
UmiejętnościWartość
Walka wręcz
Walka dystansowa
Sztuka przetrwania
Tężyzna
Dyplomacja
Wiedza (klasowa)
Czarostwo
Alchemia
Pisanie i czytanie
Wiara
Leczenie
Rzemiosło
Wiedza (nieklasowa)

PisanieTemat: Mechanika   Sro Sty 11, 2017 10:01 pm


I
Słowem wstępu

Leśne Grody posiadają dosyć prostą mechanikę. Ale nie oznacza, że można pominąć ten temat. Chociażby dlatego, że tu zostanie wyjaśnione wszystko co najistotniejsze. Kiedy wykonuje się testy? Jak wygląda walka ? Jak rozdzielać punkty umiejętności? Zdobywanie nowych poziomów. 
Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz właśnie tu. Zatem zachęcam do przeczytania.

II
Rozdawanie umiejętności

Ilość punktów umiejętności jest różna zależnie od klasy postaci. Także od tej klasy zależy, które umiejętności są klasowe. Lecz co powoduje to rozdzielenie?
A zatem, każdą umiejętność klasową rozwijamy zużywając jeden punkt umiejętności.
Weźmy sobie wojownika. Jego klasową umiejętnością jest walka orężem. Zatem by rozwinąć tą umiejętność na poziom czwarty, musi wydać 4 punkty. 
Proste, prawda ?

Jeśli chodzi o umiejętności nieklasowe, sprawa przedstawia się następująco. By podnieść wybraną umiejętność o jeden poziom, należy zużyć dwa punkty umiejętności. Przy czym możliwe jest rozwijanie o połowiczne wartości.
Weźmy znowu naszego wojownika. Zadowolony, że już umie świetnie walczyć orężem, postanowił także nauczyć się tropienia, czemu nie, Łowczy może, to i on może. Zatem by rozwinąć umiejętność na pierwszy poziom poświęcił aż 2 punkty umiejętność.
Wojownik zadumał się przez chwilę, bo został mu jeszcze jeden punkt. Po chwili stwierdził, że czemu nie, więcej w tropienie. Zatem wojownik w tej chwili ma umiejętność tropienie na poziomie 1,5.
(Przy testowaniu umiejętności nieklasowych, bierzemy tylko wartość całkowitą. Dla poziomu 1.5 bierzemy tylko 1, analogicznie dla wyższych poziomów, dla 2.5, bierzemy tylko 2)
Troszkę bardziej skomplikowane ale sądzę, że mimo to jest to zrozumiałe.

Przejdźmy dalej. Rozwój umiejętności jest ograniczony zależnie od poziomu postaci.
Na pierwszym poziomie postaci, każdą umiejętność możemy rozwinąć maksymalnie do piątego poziomu.
Z każdym następnym poziomem postaci, próg ten rośnie o jeden.
Zilustruję to na krótkiej rozpisce:
  dla poziomu postaci = 1, maksymalna wartość umiejętności = 4
  dla poziomu postaci = 2, maksymalna wartość umiejętności = 5
  dla poziomu postaci = 5, maksymalna wartość umiejętności = 7

Już wszystko jasne? Jeśli tak, to cieszę się Smile

III
Kiedy wykonywać testy?

Testy umiejętności wykonujemy w sytuacjach, gdy nie można jasno założyć, że wykonywana czynność z pewnością się uda. Decyzję o wykonaniu testu umiejętności podejmuje zawsze Mistrz Gry.
Aby przeprowadzić test, Mistrz Gry musi najpierw zdecydować jaką umiejętność testujemy. 
Następnie wykonujemy rzut kością k20 + poziom umiejętności.
Jeśli testujemy umiejętność, w której nie mamy biegłość, wtedy do rzutu kości odejmujemy o 2 (k20 - 2). 
Czemu odejmujemy? Pokażę na przykładzie.
Nasz wojownik postanowił walczyć z Biesem. Zatem wykonuje test walki orężem, który rozwinął do poziomu piątego, zatem do rzutu dodaje wartość 5, z racji iż jest biegły w tym.
Gdy udaje mu się wygrać walkę. Wraca zadowolony do swojego grodu. Był tak zadowolony z siebie, że postanowił coś węglem narysować na kamieniu. Tylko że on nigdy nie rysował... więc raczej nie można po nim się spodziewać, że namaluje jakieś arcydzieło.
Chyba logiczne jest to rozumowanie, czyż nie ?
Ale czemu -2 a nie np. -5? Bo my chcemy się tu bawić, a nie frustrować, że czegoś nie jesteśmy w stanie zrobić, bo nie mamy biegłości Smile

Poziom trudności testów
Jest 6 poziomów trudności testów:

  • arcyłatwy - 8
  • bardzo łatwy - 12
  • łatwy - 16
  • normalny - 20
  • trudny - 24
  • bardzo trudny - 28
  • arcytrudny - 32


Procedura testowania

1) Gracz opowiada co dana postać robi, lub chce zrobić (przeszukuje, zagląda w zakamarki, lub chcąc się popisać przed białą głową zawiązuje oczy przepaską i rzuca na oślep nożem w stronę muchy)
2) Mistrz gry wskazuje, na którą umiejętność ma być wykonany test i czy ma być wykonany test (jeśli nie to od razu przedstawia wynik zdarzenia).
3) gracz rzuca k20 i dodaje do wyniku rzutu poziom umiejętności.
4) Mistrz gry porównuje wartość, z przez siebie przyjętym poziomem trudności testu i jeśli wynik rzutu gracza będzie równy lub wyższy poziomowi trudności, osiąga sukces. Jeśli będzie niższa, to porażka.
Jak rzucać kością ?
Pytanie może trywialne, lecz w Leśnych Grodach testy wykonujemy za pomocą dostępnej opcji.
Przy wykonywaniu rzutu, należy napisać nowy post, lecz za pomocą "odpowiedź", gdyż tam ona jest dostępna ta opcja. 
Następnie należy napisać, na jaką umiejętność wykonujecie test, wpisując jaki ma poziom danej umiejętności.
Następnie, poniżej znajdziecie opcję wyboru kości. Oczywiście wybieracie k20 (chyba, że Mistrz Gry zażyczy sobie inaczej)
Wysyłacie post i gotowe.
UWAGA!!! Próba zmiany wyniku rzutu będzie srogo karana.


Różnica wyników oraz krytyki na kościach.


Krytyki na kościach mamy dwa:

  • Fatalny krytyk
  • Epicki krytyk

Nie koniecznie muszą się tak nazywać, lecz wiadomo o co chodzi.
Gdy otrzymujemy Epicki krytyk (20 na kości) jest to równoznaczne z tym, że otrzymujemy do rzutu +10.
Nieźle, co nie ?
Ale spokojnie, działa to też w drugą stronę, kiedy wypadnie nam jedynka na kości otrzymujemy -10. Tu już nie jest śmiesznie. 

Teraz różnice wyników. O co dokładniej chodzi? A chodzi o różnicę waszego rzutu, a poziomem trudności testu/rzutu wroga. Zależnie od tej różnicy (czy będzie na plusie czy na minusie) będzie zależała kontynuacja zdarzeń.


RóżnicaSukcesPorażka
10+ punktówWprost idealnie! Żaden inny mąż lepiej by tego nie zrobił.Sromotna klęska i pośmiewisko ludzkie. Po co bierzesz się za coś, za co nie masz bladego pojęcia?
5-9 punktówSkutecznie i sprawnie. Widać, że znacie się na rzeczy.Pokpiłeś sobie bez dwóch zdań. Widać, że brakuje cie rzemiosła w tym.
1-4 punktówUdało ci się, lecz to nie był łatwy sukces. Musiałeś się przy tym natrudzić.Tak blisko.. a tak blisko było.. No cóż, następnym razem będzie lepiej.
O mały włos! Już się zanosiło na porażkę. W ostatniej chwili udało ci się 


IV
Daj miecz! Krew się zaraz poleje...
Czyli jak wygląda walka.


Różnica między walką a zwykłym testem na umiejętności jest dosyć niewielka. 
Również rzucamy k20 + poziom umiejętności z walki, tylko tym razem nie konfrontujemy to z poziomem trudność testu, lecz z rzutem na walkę przeciwnika.
Następnie Mistrz Gry sprawdza jak duża jest różnica między wynikami i zależnie od niej, reaguje na wasze ciosy jak i rozdaje obrażenia. 

Najlepiej jak przedstawię wam to na przykładzie.
(najpierw część narracyjna)
Nasz dzielny wojownik rzucił się do walki z Biesem. Podbiega do potwora, wykonuje wyskok i wyprowadza cięcie swoim mieczem, będąc jeszcze w powietrzu. Upadając na ziemię robi przewrót, szybko wstaje na nogi i odwraca się. Szybko wykonuje pchnięcie celując w serce tej bestii.
(Teraz należy wykonać rzut na walkę)
Walka orężem: 5
(zaznaczyć k20 i wysłać)

Mistrz Gry wykonuje swój test, ten nie musi i raczej nie będzie jawny i odpisuje narracyjnie:
Bies widząc atakującego wojownika, wykonał gwałtowny odskok na bok. Równie szybko odwrócił się w stronę wojownika, który skutecznie wykonał przewrót i stał już na nogach. Niestety, pchnięcie wojownika zostało zablokowane. Bestia zasłoniła się swoją łapą, tak, że miecz wbił się w nią. Stworzenie jest ranne, a krew spływa po ostrzu, lecz wciąż żywe, wciąż niebezpieczne.


I powtarzamy zabawę, aż do momentu kiedy Mistrz Gry stwierdzi, że któraś ze stron wygrała.


V.
Zdobywanie poziomów


To oczywista sprawa, trzeba zdobyć odpowiednią ilość punktów doświadczenia by przejść na wyższy poziom. 
Dlatego od razu przejdę do tabeli:

poziompunkty doświadczeniamaksymalny poziom umiejętności
104
210005
330006
460007
510 0008
615 0009
721 00010
828 00011
936 00012
1045 00013
1155 00014
1266 00015
1378 00016
1491 00017
15105 00018
16120 00019
17136 00020
18153 00021
19171 00022
20      190 000                   23                                                
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://lesne-grody.forumpolish.com
 
Mechanika
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Mechanika Walk
» Mechanika

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Leśne Grody :: Na skraju Lasu :: Jak grać ?-
Skocz do: